Mycket text, lite tid

Jag är sämst på att blogga, en blogg fyller ingen riktig funktion i mitt liv i vanliga fall. Men just idag kände jag verkligen för att skriva av mig lite!
Går fortfarande basåret på Karlstad universitet och det går bra dessutom! Har hittils klarat alla tentor och har nu bara fyra tentor och två inlämningsuppgifter kvar innan terminen är slut och därmed är även basåret slut. Det enda som är sämst med basåret är att det bara ger behörighet och höjer inte mina poäng när jag söker, får inte heller meritpoäng för kurserna. Det SUGER! Men jag är ganska säker på att jag kan komma in på det jag vill iaf.
Idag, precis för en liten liten stund sen sökte jag till olika utbildningar till hösten. Jag ser verkligen fram emot att börja plugga "på riktigt" på universitetet. MEN jag kommer aldrig någonsin ångra att jag tog tre år efter gymnasiet. Anledning? För det första: när jag gick ut gymnasiet visste jag verkligen inte vad jag ville utbilda mig till och även om jag hade mina idéer så är dom lååångt ifrån det jag känner för idag. För det andra: Utan beslutet att gå basåret hade jag aldrig kunnat komma in på en högre utbildning eftersom dom kräver att man läst mer matte, fysik och kemi. Dessutom hade jag aldrig träffat Artur, nästan den viktigaste anledningen.
Nu har jag alltså skickat in min ansökan och tänker plugga till byggingenjör. Kommer passa mig sjukt bra eftersom jag både kommer få arbeta praktiskt och teoretiskt. Övervägde att plugga till civilingenjör men fanns inte många inriktningar som intresserade mig där, så får bli tre år på byggingenjör och möjligheten att därefter plugga vidare till en masterexamen.
En sak som har irriterat mig mycket är att vi på basåret egentligen ska få garantiplatser på karlstad universitet, alltså att vi kommer in till en utbildning utan att dom bedömmer våra betyg. Självklart gäller detta inte byggingenjör, kan man ha mer otur?! Haha, vi får hoppas att det löser sig ändå:)
Mitt liv rullar på som det ska (kanske lite för fort till och med) och jag kunde inte må bättre! Bor i en stor 3:a med Artur och Pysen på 90kvm, mitt emellan centrum och universitetet. Bussarna går 100m från dörren och har utsikt över elljusspåret, bästa springrundan! Det enda jag längtar till är när vi ska göra om köket och badrummet, kommer bli så sjukt snyggt sen men det får vänta till nästa sommar! Vi har ju trots allt tapetserat i två rum redan.
Så ser mitt liv ut för tillfället. Om uppdateringen fortsätter att vara lika illa så kanske jag nästan är klar med utbildningen nästa gång jag skriver, det återstår att se!
Tills dess - njut av livet, det blir ingen repris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0